Wednesday, August 14, 2013

Masalah Intoleransi Laktosa


Susu mengandungi nutrisi penting untuk pertumbuhan tubuh, tulang dan gigi yang kuat. Selain mengandungi karbohidrat, protein, lemak, mineral dan juga vitamin, susu juga mengandungi laktosa yang merupakan satu-satunya karbohidrat dalam susu.


Sebelum laktosa diserap oleh dinding usus, laktosa dalam susu perlu diubah menjadi glukosa dan galaktosa terlebih dahulu agar ia mampu memasuki peredaran darah. Dalam proses tersebut, enzim laktase yang terdapat dalam usus diperlukan. Namun, terdapat sebilangan orang yang tubuhnya mungkin tidak mampu untuk memproses dengan baik (kurang enzim laktase) sehingga menyebabkan keadaan yang dikenali sebagai intoleransi laktosa.

Intoleransi laktoa merupakan keadaan yang berlaku akibat laktosa tidak mampu dipecahkan menjadi glukosa dan galaktosa yang akhirnya menimbulkan masalah seperti sakit perut, mual, muntah, kembung ataupun lebih buruk, cirit-birit.

Melalui kajian yang dilakukan di United Kingdom, nisbah 1:5 orang mengalami masalah dengan minum susu. Mereka mengeluh sakit perut setelah minum susu dan keadaan ini dikenali sebagai intoleransi laktosa.

Susu Stolle Essential merupakan susu yang telah disaring laktosan dan protein penyebab masalah intoleransi laktosa. Ia dapat membantu mereka yang didiagnos alergi dengan susu bagi mengatasi masalah intoleransi laktosa. Ia adalah pilihan terbaik kerana ia dihasilkan secara semulajadi, praktikal dan menyihatkan bagi mereka yang sebelum ini terpaksa menghindari susu bagi mengelakkan masalah intoleransi laktosa.

Susu Stolle Essential juga sesuai untuk golongan yang mengalami kencing manis yang serius, masalah buah pinggang dan gout yang serius. Antibodi di dalam susu ini juga mampu meningkatkan imuniti seseorang bagi mencegah dan melawan penyakit-penyakit.

Hubungi kami bagi mendapatkan keterangan lanjut mengenai Susu Stolle Essential
03-61426618/ 010-2866398


No comments:

Post a Comment